Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, januari 09, 2006

Långt bort i stan!

Imorse ringde en kund och sa att han skulle åka till Harbin! -Ok sa jag, vart ungefär ligger det sa jag (ville ju inte visa att jag inte har en aning)

(vid det här laget visste jag inte ens vilken världsdel han pratade om)

-Ja sa kunden, det ligger norr om Changchun och Jilin..... Ok sa jag, skall kolla..

Fick reda på datum och att han skulle vara några dagar i Shijiazhuang... (åhh va bra tänkte jag *not* det vet jag ju precis var det är någonstans ehhhhh..)

Jag bad att få återkomma...

Vet ni vad det ligger?



Jo, det ligger i Norra Kina ca 100 mil norr om Peking.. men Shijiazhuang ligger ca 30 mil söder om Peking.


Lätt som en plätt!!! ;-)

3 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Du får lära dig något nytt varje dag...:-D

Lyckades du fixa till resan då? (dum fråga kanske)

09 januari, 2006 18:59  
Blogger Pia-Pralin said...

Klart att jag gjorde det.. när jag hade fått klart för mig stavningen på namnet så gick det snabbt!! :-)

09 januari, 2006 19:09  
Blogger Frk Fleggman said...

Duktig kicka! Kul jobb du verkar ha.

10 januari, 2006 07:40  

Skicka en kommentar

<< Home