Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, januari 10, 2006

Konsulatbesök!

I min iver att tjäna fina pengar, så tänkte jag att jag denna gången skulle fixa visum till en grupp med Moskva resenärer. Förut har vi alltid lämnat in till ett visumserviceföretag, men de tar kungligt betalt, så jag tänkte...äh det här kan ju jag nu, jag åker till konsulatet själv och lämnar in mina 15 ansökningar, pass och alltihopa.

Efter att ha tagit en nummerlapp, konstaterade jag att det inte var så många före mig..

tick tack, tick tack!!!

45 min senare, hade det inte rört sig däruppe på nummer tavlan alls. och då insåg jag att efter mina ansökningar hade blivit behandlade skulle jag dessutom ställa mig i kassakön, som var ungefär lika lång.....

tick tack, time goes by!

En inre röst upprepade för mig gång på gång.. -Tid är pengar!! -Tid är pengar!!!

Så jag åkte till visumservice och lämnade in hela klabbet.

Vad har jag lärt mig av detta?? Fokusera på vad jag är duktig på, lämna över saker som jag inte kan så bra till andra som kan det bättre...Tid är pengar!!