Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, januari 23, 2006

Göteborg!

På torsdag skall jag och Duracellkaninen åka till Göteborg.. Hem!! Ja för trots att Göteborg är den stad som jag bott minst i sedan jag flyttade hemifrån 1986 så känns det ändå som min hemstad.

Jag vet inte, men det här är nog min alldeles egna teori. Göteborgare i exil, längtar hem mer än andra. Jag saknar humorn i Göteborg, det otvugna sättet, dialekten, och mest av allt saknar jag att kunna driva hejdlöst med folk utan att man får en sur blick tillbaka.

För är det något som folk gör i Göteborg så är det att driva med varandra..

Sen att vi har lillebrors komplex för att vi är stad nr 2 i Sverige är ju en annan sak..hmmfrr...:-)

så på torsdag är det sayonara Stockholm och hello Göteborg.. känns gôtt!!!!

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Va? Det är ju GOTLÄNNINGAR som längtar hem mer än andra! Visste du inte det? :-)

23 januari, 2006 22:01  
Blogger Maria said...

Tja, kan väl inte göra annat än att instämma i denna hyllning :)
Jag är inte uppväxt här men har bott här i 15 år och bara älskar denna stan. Stort och litet på en gång. Men jag har aldrig bott i Sthlm så jag vet inte skillnaden.

23 januari, 2006 22:06  
Blogger Vild-hallon said...

En mycket trevlig stad... ha det så kul!

24 januari, 2006 15:47  
Blogger Frk Fleggman said...

Gotlänningar, göteborgare, dalmasar och värmlänningar - vill ofta göra gällande att deras plätt på jorden är BÄST. Undrar varför? Det är ju Sörmland som är bäst.

25 januari, 2006 10:23  

Skicka en kommentar

<< Home