Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, januari 21, 2006

Frimärken!

Igår inhandlades nya frimärken till byrån, snacka om min förvåning när temat för frimärkena var kärlek!

Ja allså, det är väl ok att skicka ett privatbrev till någon man tycker om med ett stort hjärta som frimärke, men när det är till kunder, och speciellt till en manlig kund som man helst inte alls vill skicka ett hjärta till.. eller ännu värre ett frimärke med en tatuering som det står kärlek på...typ som till en kund som vi har som är lite sleasy somjag får rysningar av när han ringer (förstå mig rätt, det är säkert inget fel på honom, det är bara hans sätt att vara!! )

Vad är det för fel med gamla hederliga frimärken med kungen på?

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Börja handla frimärken från Posten Frimärken i Kiruna så bestämmer du själv vilka frimärken du vill ha! Om du först registrerar ditt företag så att du får ett kundnummer, så kan du sen beställa frimärken via webben eller via fax. När du väl är kund får du en liten katalog en gång i månaden där du kan se vilka frimärken som finns för närvarande.

Bäst av allt: du får frimärkena med posten OCH du betalar mot faktura. Du slipper alltså de små futtiga kvittona. Nackdel? Tja, du bör beställa för minst 500 kr per gång för att slippa en avgift och du får alltid betala 20 kr i avgift - men det tycker jag att det är värt.

http://www.posten.se/m/frimarken?IntLinkPushCName=foretag.anna1

22 januari, 2006 09:55  
Blogger Pia-Pralin said...

Åhh va bra Åsa, det skall jag göra, jag skall beställa bara mopeder :-) ellere kanske höga kusten :-)
i och för sig får jag ju ändå hämta ut dem i postboxen.. på posten, men då slipper jag ju hjärtanen :-)

Tack.. ännu en gång har du kommit med ett bra förslag!! veckans ros till dig!

22 januari, 2006 11:28  
Blogger Unknown said...

Alltså, jag har beställt frimärken på det här viset i minst tio år, men varje gång jag berättar det för en företagare, så är det en nyhet. Förstår inte varför inte informationen gått fram?

I fredags tipsade jag några karlar på Granngården (alltså fd Lantmännen) om det här och de blev superglada. ”Wow! Faktura? Det är ju precis vad vi vill haaaaaaaaa!”

22 januari, 2006 17:16  

Skicka en kommentar

<< Home