Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, januari 03, 2006

Flygfotogen!

Igår var det årets första födelsedagskalas. efter kaffe och tårta bjöds det på div. likörer.. och jag var ju intes en att prova något nytt, med löfte om att jag var tvungen att dricka upp det... det lät ju gott! Chili och honungs snaps från Ukraina.. (borde ha förstått redan där att det var något galet, när han sa var det kom ifrån.)

Ok, låt mig förklara (bi)smaken.. En fadd smak av flygfotogen blandat med smaken av sån där tandfluor som fluortanten kom med i skolan. Bismaken blev en blandning av järn och rutten havstång.. jag fick stålsätta mig att inte få upp alltihopa på tårttallriken, och svepte i mig en stor kopp med kallt kaffe som stod på bordet framför mig (som smakade hur gott som helst i jämförelse.)

Jag tröstdrack sen ett glas med päronkonjak och ett med blåbärslikör för att få bort smaken..

7 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Fy farao! Det lät inget vidare du och om t.o.m. kallt kaffe är bättre så..... brrr! Men päronkonjak är ju gott ju, fick det bort eftersmaken?

03 januari, 2006 13:21  
Blogger Vild-hallon said...

Oj, glömde... såg världens annons i nya numret av Amelia och blev full i fniss när jag kom att tänka på din damklubb med praliner och spa och så. I Södertälje finne ett spa med choklad-massage och kaffe-inpackning. Varför inte slå två flugor i en smäll och ta med damklubben på det? Det heter Skogshöjd spa... kolla www.skogshojd.spa om du inte redan känner till det vill säga.

03 januari, 2006 13:26  
Blogger Vild-hallon said...

Nu är jag veligare än vanligt! Inte .spa - .com ska det ju vara givetvis...

03 januari, 2006 13:28  
Blogger Dan (gearhead) said...

Jag har en LP med bon jovi som är rosa och med bandmedlemmarna tryckta på detta....Varför? Ja, inte ens jag vet riktigt... en till högst ovidkommande anmärkning... hepp! :)

03 januari, 2006 14:56  
Blogger Vild-hallon said...

Mmm... chokladmassage... vore ju nästan syndigt att missa tillfället.:-D

03 januari, 2006 16:31  
Blogger popsan said...

Det lät inte gott, fy uah..
Fast kallt kaffe gillar jag.

03 januari, 2006 20:52  
Blogger Frk Fleggman said...

Intressant... låeter lite som hemkörd raki?

04 januari, 2006 10:54  

Skicka en kommentar

<< Home