Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, januari 18, 2006

Drag i byxorna!

Idag tog jag på mig mina nya svarta Mancesterbyxor som jag köpte i förra veckan.. har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar dem eller inte.. de är lite vidare nertill och jag gillar inte att det "fladdrar" om benen a´la 70-tal.

När jag steg ur bilen och böjer mig fram fick jag en konstig känsla att det blev kallt om rumpan...
När jag kom till jobbet var jag tvungen att gå in på toa och se efter, jo mycket riktigt, det finns ingen söm på ca 5 cm, mitt på rumpan...

Dessutom har min kollega satt på Gamla favoriter med bara 70 tals musik på radion. Jag ser det som ett tecken på att dessa byxor inte skall tillhöra mig...utan någon avdankad hippie från 70 talet.

Tur jag inte har några kundbesök idag, utan kan gå med en stor tröja knuten runt midjan... :-)

4 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Impulsköp? Vilken tur att du inte hade kundbesök under dagen med ett hål i i byxrumpan. Det hade ju sett ut...:-D

18 januari, 2006 19:24  
Blogger Maria said...

Hihi, ja det var tur! Påminner mig om den gången jag fick skippa ett företagsmöte för att gylfen gick sönder, och när byxorna sprack på jobbet så att jag fick boka av en lunch med en bekant. Det skulle nog platsa i en bok över världens sämsta ursäkter, men det var sant. En personalbutik i närheten räddade mig...tur att det var shortsväder :)

18 januari, 2006 19:47  
Blogger popsan said...

En sommar för ca 10 år sedan flög jag själv från Stockholm till Athen. Gick runt på flygplatsen och väntade på bagaget. Många stirrade på mig och log. Själv tog jag leenderna som en komplimang. Men när jag senare gick in på toaletten insåg jag att hela byxbaken hade spruckit upp. Pinsamt eftersom jag hade stingtrosor med binda på mig.
Måste ha varit en vacker syn där jag stod böjd över väskorna.

18 januari, 2006 21:40  
Blogger Frk Fleggman said...

Jag hade ett par sådana byxor som jag skänkte till Myrorna. Ehh - var har du handlat dina byxor???

19 januari, 2006 07:53  

Skicka en kommentar

<< Home