Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, januari 06, 2006

Danska!

Idag var det dagen D, vi skulle bli intervjuade av en dansk tidning...

Inget å vara nervös över om det hade varit en svensk tidning men, dansk.... min danska lämnar övrigt att önska och eftersom jag träffat dessa personer vid ett tidigare tillfälle så visste jag att det skulle bli problem med språket.

Vi käkade lunch på Villa Källhagen som jag hade valt för att det är en ganska lugn miljö...
..Naturligtvis idag när det är helgdag så var traktens alla barnfamiljer och andra där... så ljudnivån var hög.

Men... vi lyckades att nå fram, till varandra och det visade ju sig att det var ju inte bara vi som hade svårt att förstå dem utan även tvärt om!! och på något sätt så blev det en förlösande faktor.

det är bara att hoppas att artikeln överensstämmer något så när med det jag sa...men jag får väl hoppas att jag får korrläsa innan den går i tryck.. *orolig*