Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, december 20, 2005

yrväder!

Somnade alldeles för sent igår.. chattade med en gammal kompis från Göteborg och det blev alldeles för sent.. typ strax efter 02 innan jag kröp ner i sängen... vilket resulterade i en riktigt sen morgon... Sonen vaknade kl. 09.. vilket måste vara rekord, och jag likaså..och vi vaknade av att grannen ringde på dörren och ville släppa in katten. Grannen tittade lite förvånat på mig när jag öppnade dörren alldeles yrvaken kl. 9 en vardag!!! Men när jag sen tittade mig i spegeln så förstod jag varför.

Tänk er att jag har ganska långt hår, som jag satte upp i flätor efter att ha duschat inatt.. dvs, håret var vått. Någon gång under natten hade den ena flätan gått upp, och på den sidan hade jag nog somnat för den pekade rakt upp.. samtidigt som den andra flätan satt kvar prydligt och fint :-)

Så vad grannen såg var en tjej med en fläta och på andra sidan en riktig tuppkam.
Funderade en liten kort minut att jag skulle spreja upp håret och gå så där till jobbet, och se om någon märker något.... Men eftersom jag är en hyvens person som inte vill göra mina medarbetare oroliga så här strax innan jul, så beslöt jag mig för att inte behålla min Mohawk frisyr!! fast jag ångrar att jag inte tog ett kort på mig själv, jag lovar att jag hade gjort succe här!!! :-)

1 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

En frisyr för en dubbelnatur - eller schizofrilla som vi säger här på vischan.

Pia. fixa min länk!

20 december, 2005 13:13  

Skicka en kommentar

<< Home