Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, december 14, 2005

Tänk vad man inte vet!!

Jag och min "bästis"... (om man nu kan ha en bästis efter man har fyllt 18...) var idag tvugna att ta ställning till om vi skulle vara kompisar längre eller inte.... ja låter kanske allvarligt....ja det var det också.. :-) vi diskutterade nämligen en av de få ämnen som vi faktist inte hade pratat om förut och som är ganska viktigt egentligen...

Musiksmak- vi ha väl hela vårt 4 åriga kompisförhållande gått och trott att vi var ganska eniga i den här frågan...men ack så fel vi hade båda två...

Idag frågade hon nämligen mig om jag ville föja med på Cardigans konsert i Globen nästa år...
-Cardigans sa jag.... gillar du dom?? Jo det visade sig att hon var en av deras mest hängivna fan, och hade hon varit tonåring så hade hon haft hela sina väggar i flickrummet täckta med affischer...

låååång tystnad från min sida....(gillar absolut inte Cardigans alls..eller inte så mycket i alla fall)

-Men vad gillar du för musik då? frågade hon.

Lång tystnad igen!
.
.
.
.
-Mer åt hårdrocks hållet sa jag....
-Hårdrock sa hon, vad då?
-Ja..Nickelback, Ana Jonson, Evanescence och gammal 80 tals hårdrock...

Lång tystnad.........
.
.
.
-Ok sa hon......men vi kan väl vara kompisar i alla fall?
GARV!!!!!!!!!

Det kändes som en klockren kommentar...och nu vet vi nog det mesta om varandra...
(Förutom att hon inte vet att jag har den här bloggen......hehe)

2 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Hej Pia P. För att skapa länkar - i min blogg finns två länkar som heter Edit-Me, klicka där och läs! Det gjorde jag och kolla va bra det blev!

15 december, 2005 13:34  
Blogger Frk Fleggman said...

Musiksmak är ju inte det första man reder ut i ett vuxet kompisförhållande - skillnad när var pubbeunge (för att citera Linda Skugge). Då var det bara att kolla frisyren så visste man om det var en syntare eller en hårdrockare eller ett discooffer man hade framför sig.

15 december, 2005 13:37  

Skicka en kommentar

<< Home