Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, december 11, 2005

pepparkaksbak...

Dagen som just är slut kommer i alla fall inte bara vara en sån där dag som bara har passerat obemärkt förbi. Idag kommer att läggas in i facket för minnesvärda söndagar och tas fram när andan faller på..
Sonen och jag for till Vallentuna och bakade pepparkakor så det stod hrliga till, akompanierade av julmusik och alldeles för många glas med julmust. Så här efterår konstaterar jag att det skulle nog ha räckt med några saffransbullar istället för många, eftersom min mage är svullen som en ballong eftersom jag inte tål vitt mjöl särskilt bra. Nåväl,roligt var det och juligt var det.. precis som jag behövde..lite julkänsla, i denna annars ganska trista jul utan snö... Bara hoppas att den fjärde advent bringar mer vitt fruset vatten på marken, så jag kan klämma ner min rumpa i en sån där smal inte-gjord-för-kvinnor-med-brett-arsle, till pulka!

Imorgon skall jag i alla fall till frissan för att liva upp mitt långa trista hår som jag inte vågat gå till frissan med sen i augusti eftersom jag sparar till lite längre hår... färgerna på mitt foto är de som gäller dock, fast kanske lite mer dämpade i jämföresle, men grundtanken är det samma.

2 Comments:

Blogger Roger said...

Här smälter det som aldrig förr idag. Så det ser ut att bli tungt med pulkåkningen även uppe i norr...

12 december, 2005 07:55  
Blogger Frk Fleggman said...

Om man äter för många lussekatter får man en pepparkaksbak... ;)

12 december, 2005 08:55  

Skicka en kommentar

<< Home