Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, december 09, 2005

På tal om tankspriddhet...

12.50

Detta är faktiskt sant, även om det låter som något som är hämtat ur "jag mötte Lassieklubben"

Min första alldeles egna bil, en vit ganska begagnad Saab inköptes 2001, jag berättade för min pappa som jobbar med bilar att jag hade köpte en halvrisig saab och han gav som förslag att jag skulle ta med bilen till Göteborg så han fick titta på den. Dagarna gick och jag stressade på som vanligt, på den tiden pendlade jag varje dag och var om än ännu mer stressad än jag faktiskt är nu för tiden. Dagen kom och jag gjorde mig iordning för att åka,, jag ringer halvvägs och säger, kan ni hämta mig vid tåget..... Ja ni förstår säkert, jag hade i all stress, bokat mig en biljett med tåget och glömt bort själva syftet med min resa.... snacka om tankspridd...

Vad min pappa sa?? -Men Pia (tänk er på Göteborska...) snälla du nu är du väl ändå ute och cyklar.....jag är förvånad att du ens kom ihåg att det var idag du skulle åka...

Ja det var det om det...Hoppas att jag inte är ensam att vara Fru Virrpanna.. :-)

2 Comments:

Blogger Maria said...

www.tankspridd.se
Jag har tänkt bli medlem men glömmer bort det hela tiden...

10 december, 2005 22:00  
Blogger Pia-Pralin said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

10 december, 2005 23:00  

Skicka en kommentar

<< Home