Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, december 12, 2005

Om jag mötte Freivalds skulle jag sparka henne på smalbenet.....

...och fråga vad tusan hon håller på med...
De som känner mig privat.. skulle nog säga att jag är ibland en ganska ilsk person.... allså inte ilsk att jag är en argbigga utan att jag blir arg på dumma situationer.. och dumma människor, som tex. Laila Freivalds.. hon får mig att känna en sån ilska så jag nästan blir så arg som......Emils pappa.. (Förgrymmade unge.... eller kanske förgrymmade utrikesminister)

Jag vill att ni funderar på mina följande påståenden... och gärna kommenterar dem...om ni tycker att jag antingen är dum i huvudet eller om jag faktiskt har en poäng i det här...

1. Om man är utrikesminister.. med betoning på u-t-r-i-k-e-s-m-i-n-i-s-t-e-r. borde man inte då känna till svenskarnas 3 största resmål efter Mallorca och Kanarieholmarna? Ok, den heter i alla fall Phuket och ligger i Thailand..

2. Om man nu mot förmodan är utrikesminister och inte känner till Phuket, skulle man då inte öppna en kartbok och titta var det ligger innan man pratar med pressen?? och säger det förlösande.. -jag vet inte var Phuket ligger

3. Om man är en utrikesminister som INTE känner till Phuket, hur kan man då säga i pressen att -Jag har stort förtroende för den Thailändska sjukvården, de kan det där mycket bättre än vi... (hmmm... vad vet hon, Laila vet ju inte ens var Phuket ligger, hur kan hon då säga att sjukhusen är bra??? det är ett antagande som hon säkert har hört av någon medarbetar eller vad tror ni?

4. Nästa höststorm/orkan tycker jag skall heta Laila, stackars Gudrun schyman som fick en storm uppkallad efter sig... hon har ju inte ens varit en bråkdel så stormig som Laila.

5. Om Laila Freivalds.. (eller skall vi kalla henne Lalla Freivalds istället???) inte får sparken, vem skall någonsin i detta land få sparken? För om inte hon får sparken nu, så visar det att det är ok att höra sådana grova fel, och att vara så himla kaxig och dum som hon är.... hon är en skam för Sverige... till och med mina kompisar i Canada har hört talas om "Lila Freivalds" som är vad de kallar en "stupid bitch".

Ja nu fick ni mycket att tänka på.....och de som tycker att jag låter arg... ni har rätt... jag är

**F**Ö**R**B**A**N**N**A**D

(men jag bits inte...så ofta i alla fall ;-) )

2 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Ja vi är ju rörande eniga i fallet Freivalds. Men en sak till - hon verkar så j-a KALL. Läbbigt.

12 december, 2005 13:37  
Blogger Maria said...

Usch ja, det finns inte så många politiker som är roliga över huvud taget. Men jag är inte förvånad över utrikesministerns okunskap, så som de flyttar runt dem. Ena året är de experter på juridik, sen gör de comeback på utrikesfrågor. Det säger sig självt att det inte riktigt funkar...
Men Lars Danielsson verkar ju också ha något att dölja, så som han irrar med blicken när han säger att han ringde Hans Dahlgren. Man vet inte vad man ska tro...

12 december, 2005 21:25  

Skicka en kommentar

<< Home