Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, december 10, 2005

Lördag med sol!

Nja det var ju inte sol när jag klev upp...06.15 men det blev ju det eftersom dagen började gry.
Jag beundrar mina grannar som alltid är uppe vid den här tiden på dygnet, jag bor i lägenhet och vårt hus är låghus, det rakt över gården har 6 våningar, och deras balkonger och kök vetter mot vårt sovrum..

Allså, jag är inte ute efter att spionera påfolk men det blir liksom rutin att kika ut genom fönstret i sovrummet och titta över gården på vissa fönster.. specielt så här i jule tid.. vissa har hur mycket julpynt som helst i sina fönster, andra inget alls... det finns en granne som jag inte vet hur personen ser ut.. men dygnet runt står tv:n på i vardagsummet. det har liksom blivit somen rutin varje kväll att titta bort mot det där fönstret och se om tv:n står på, vilket den nästan alltid gör.

det finns ett fönster ganska högt upp i huset på andra sidan som alltid är neddraget, har aldrig sett om det har varit någon där eller ej heller om någon lampa är tänd.. mysko... För sisådär 4 veckor sedan sa Styrelseordförande i vår förening att det hade sprängts en bordell i det här området.. jag kan sätta min högra fot på att det var just där det var neddraget hela tiden, för nu är lägenheten tom och persiennerna uppdragna och lägenheten är till salu.... vem skulle vilja bo där.. man vet ju inte vem som kan ringa på dörren mitt i natten ;-)

Dagen har varit barnvänlig, med eftermiddagsglögg i ett par vänners hus som snart är klart. 9 vuxna och 5 st. Tvååringar. Livat värre, framåt kvällen gick vi hem till en annan kompis och käkade gó middag...oh drack lite vin... vid 21.30 tiden var energin slut hos sonen, så var det dags att ge sig hemmåt! lugn och mysig dag..