Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, december 08, 2005

Ljuset i mörkret.. eller var det mörkret i ljuset

God morgon mamma sa min lille son 06.10 imorse... alldeles för tidigt tyckte jag.. och sa att mamma vill sova en stund till... -Nej mamma upp..sa sonen och tände taklampan.... Han hade likagärna kunnat slängt en hink med vatten på mig... starkt ljus på morgonen har samma effekt på mig som en hink med vatten lovar...

Min Kompis Josse sa till mig igår.. tänk när vi kan ta våra små barn i handen och promenera på stan, sätta oss på ett fik och det är det mest spännande som finns när man är typ 4 år eller nått..
Men det känns som det är långt dit, min son är en självmordskandidat när han kommer ut i trafiken... man måste spänna fast han i vagnen från topp till tå.

Jag försöker att ta dagen som den kommer, njuta av att sonen är 2 år och några månader, och inte längta till den dagen han är större, för jag vet att det kommer att gå superduper snabbt och sen är han en finnig tonåring.. :-) som man får dra upp ur sängen framåt eftermiddagen..

Frågan är...blir man någonsin nöjd?? finns det "bli nöjd" kurser där man kan lära sig att vara nöjd med det man har? Jag är ju en entreprenör, en ganska fåfäng sådan, vill att det jag gör skall vara perfekt.. eller i alla fall näst intill perfekt.. är det 90% perfekt så får man nog vara nöjd. Eller är det människans lott att alltid sträva efter något bättre, eller är det bara min strävan? Är det bara jag som är sådan? Jag menar.. det är inte rikedom jag strävar efter, utan frihet.. möjligheten att välja det liv jag vill leva, att inte vara slav under sitt eget liv som många är.

23.15 bestämde mig ganska tidigt idag att jag skulle lägga sonen i god tid så jag skulle få lite egen-tid så här på torsdagskvällen, för at skriva ett brev som har legat och väntat länge på svar, och för att ha tid att producera min fotobok på gordinegenbok.com som jag skall ge bort i julklapp... jag uppfyllde i alla fall en av mina önskningar.. jag fick sonen i säng tidigt... och somnade med honom och vaknade typ nu! allting blir inte riktigt vad man har tänkt sig.. eller som Pippi säger -Det är ingen ordning på allting!! :-)
Gonatt

1 Comments:

Blogger Maria said...

Hej och tack för kommentaren! Lycka till med din blogg! Jag tror också att man alltid strävar efter något bättre, annars är det ju som att ge upp. Man måste ju ha något att se fram emot, även om man känner sig ganska nöjd ändå som livet är. Så det är nog bara bra att man känner så?

08 december, 2005 22:47  

Skicka en kommentar

<< Home