Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, december 18, 2005

Jag = Fru papphammar!

beskriv mig med ett ord, så är Fru Papphammar ett bra ord, av en liten, liten sak, kan allting bara gå helt fel, helt oförklarigt. Och det händer bara mig..ingen annan.

Hade grannen på besök, vi satt i köket och drack kaffe, varvid min son (han duracellkaninen ni vet..)reser sig upp och tar tag i kökslampan som är av modell ljuskrona i gjutjärn om ni förstår.. och får snurr på den så att den hakar ur sin krok i taket, ramlar ner över köksbordet, välter ut mitt kaffe som naturligtvis rinner ner i knät, och på stolen brevid där katten ligger. Jag reser mig upp ganska hastigt som ni förstår, samtidigt som katten flyger upp från sin stol.. typ rakt upp i luften som bara katter kan göra. Katten nockar min näsa med sitt huvud och landar på skänken som står bakom mig, varvid högen med tidningar faller ner och även hålslagaren som stod ovanpå... ett moln av vita "hål" sprider sig över köket. Då börjar min näsa att droppa.. stora röda droppar.

Oj då, sa sonen (bra val av ord)

Sådana här saker händer bara mig.... vi skippade kaffet och skälpte i oss en halv flaska glögg istället.

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Här är jag med min morgonmigrän och så kollar jag på din blogg, som jag tydligen inte kollat så noga på innan och så är just den här galna berättelsen överst: alltså, migrän eller inte, det kan inte hjälpas, jag kved av skratt.

19 december, 2005 07:38  
Blogger Frk Fleggman said...

Stackars Pia, men det var bara för kul! Tack för länkning, va' duktig du är!

19 december, 2005 08:58  
Blogger popsan said...

Hahaha visst är barn underbara.

19 december, 2005 18:48  
Blogger Maria said...

Helt sanslöst! Visst är det jobbigt när allt bara går fel, så är det för mig också ibland. Speciellt när man har många saker man ska försöka hålla reda på (t ex man har plånbok, mobil och nycklar i handen och ska försöka byta skor och har ingenstans att lägga ifrån sig grejerna)

19 december, 2005 22:30  
Blogger Rex said...

:-)
Det lät som du hade nallat av glöggen redan ;-)

20 december, 2005 00:57  

Skicka en kommentar

<< Home