Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, december 09, 2005

Hur tankspridd som helst!

09.25
Snabb besök på banken så här på fredagsmorgonen...det var papper som skulle skrivas på ang. ett lån. Min äkta hälft är i Pakistan och arbetar för SRV och naturligtvis hade vi inte ordnat medfullmakter innan han åkte (vem är förvånad??)

När jag står där med bank-kvinnan som jag känner sen förut, har skrivit på alla papper, så säger hon -Men Pia det ser precis ut som du har skrivit under med Svensson(mitt flicknamn)

och det hade jag naturligtvis gjort. i stressade situationer så skriver jag bara på, glömmer vad jag skriver. Hon tittade naturligtvis lite konstigt på mig och jag försökte fnittrande beskriva mina mornar med utspillda flingor, mölk och en sprattlande 2 åring som vägrar gå till dagmamman.

men... faktum kvarstår det är snart 4 år sedan jag gifte mig och jag känner mig fortfarande som en Svensson i vissa situationer. Samma hände när jag var hemma hos mina föräldrar och skulle presentera mig för en väninna till min mamma -Pia Svensson sa jag.... hur tanskspridd som helst.. skall skriva lite mer om tankspriddhet senare idag, adjö!!!