Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, december 13, 2005

Gu va gammal jag är egentligen..

Helt plötsligt, slog det mig, jag är snart medelålders.. bahhhhhhhh, jag som nästan inte har hunnit njuta av att vara i 20 års åldern.. då var jag ju en pryd-blyg, småtrist tjockis... Fy fan vad jag är tråkig!!! Finns det något hopp för en 35 årig.... 20 åring? eller.. en medelålders 20 åring? näe.. det låter ju värre än medelålders disko kaj!!!

När jag nu vet vad livet går ut på, då är jag för gammal, önskar att jag hade fömågan och erfarenheten att njuta av livet redan tidigare..det finns ju faktiskt saker somman inte kan göra som 35 åring... tex. ha alldeles för kort kjol när man ärpå krogen... hade det hänt nu hade man blivit utkastad för förargelseväckande beteende.

Livet borde vara omvänt, de bästa åren först,de sämsta sist.... man borde få ta Livs-lån när man är typ 18, som man får betala av när man är 70.... (men det förstås, hur skulle det se ut...)

Kanske är jag inte så dålig ändå... än så har ju inte alla kroppsdelar börjat peka nedåt.. och jag är ju ganska klok för att bara vara 35 år... och tack och lov så har jag nästan inga skulder... och jag har en son som håller mig i trim.. allså löprush-träning!!!!

annars då.... ja.... bakat julmuffins.. som blev superdupergoa.... :-D