Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, december 26, 2005

För mycket god jul!!!

Vet inte om man får säga så här i en blogg, men nu gör jag det inom parentes om det nu skulle finnas några finkänsliga läsare (raaaaaaaap......) Ja för så känns det faktiskt...återigen... trots 35 års erfarenhet så inser jag att jag -det är ingen ordning på allting! (citat:Pippi Långstrump)

* Alldeles för mycket julmat igen!!
* Blandning av julmat och Julmust igen!!!
* För mycket julsnaps framåt småtimmarna, igen!!
* Alldeles för många meningslösa (men roliga) julklappar igen!!!

Men..... Nytt för i år....Kvällsbad i uppvärmd utomhusbalja.. varje kväll, jag och brorsan hann med att diskuttera det mesta som vi inte pratat sen vi båda fick barn (inte med varandra dock :-) ) Snaskia badbilder kan rekvireras på årets jul-valross.... hehe...

Nä nu skall jag ta och öppna msn.. känner mig redo att möta världen efter en julhelg utan Europolitan täckning dvs = inga sms!! Jag känner att jag måste dryfta julens händelser med mina vänner på andra sidan datorn..

(gu vad jag känner mig splittrad.. förstår ni något alls av det jag har skrivit?... julsnapsen brände nog bort en och annan hjärncell)

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Om vi säger så här: igår när vi gjorde en sväng till stan och tänkte att vi kanske borde gå införbi en livsmedelsaffär, fanns det exakt bara ett livsmedel jag kunde tänka på utan att må illa. Grön Onaka (japansk fil), den som är smaksatt med grönt te och honung.

Vad är det med julmat egentligen? Vi har faktiskt inte vräkt i oss!

Gott Nytt År!

27 december, 2005 07:20  

Skicka en kommentar

<< Home