Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, december 14, 2005

En sak slog mig helt plötsligt!!

Efter en tids strul, bråk och sura miner så vet jag just nu inte var jag står tillsammans med min man...ja allså, han jobbar just nu i Pakistan så han är ju inte hemma, men om det nu blir så att vi separerar.. hur gör man då när man skall träffa en ny????

När man var liten kunde man säga -Skall vi leka och så fick man nya vänner enkelt och lätt.
När man var i tonåren så sa man bara ööhhh, bahhhh, tillsammans...öhhhh.. å´så vad det klart där också, men nu som seriös 35 taggare, hur gör man? Jag har inte behövt ut och jaga sen jag var 26...bahhhhhh... vilken ångest..... man kan ju inte gärna säga -Skall vi leka??

Och var finns alla attraktiva karlar? Jag brukar ibland då och då sitta på ett fik och titta på folk och det är sällan man ser någon som man säger på engelska "Caught my eye" . Och vem vill ha en uppkäftig, egensinnig,trind, egenföretagare i 35 års åldern, som dessutom vill ha fler barn.. oddsen känns inte så stora. :-(

Men faktum kvarstår... hur raggar man? var hittar man alla intressanta singlar? vad skall man titta efter?? Känner mig inte mer erfaren nu än när jag var 16... *oroväckande*

3 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Min erfarenhet säger mig, att om du bara bestämmer dig för att INTE träffa nån så gör du det. Om du anstränger dig springer dom åt andra hållet!

14 december, 2005 13:39  
Blogger Maria said...

Jag var ute på "marknaden" senast när jag var 30 och precis som Fleggman säger - man ska inte anstränga sig. Jag träffade Honom precis när jag bestämt mig för att satsa på singellivet och köpt nya möbler till min lilla etta. Jag skulle rekommendera salsa eller nätdejting, då kan man i alla fall ha jätteskoj under tiden man letar :) Gå på krogen funkar ju bara när man är typ 20.

15 december, 2005 20:53  
Blogger popsan said...

Måste nog hålla med dom andra. Jag hade bestämmt mig för att flytta till Grekland och leva singellivet. 2 månader innan avresan träffar jag min nuvarande man. En grek på besök i Sverige.
Som sagt, dom dyker upp när man minst anar det.

15 december, 2005 21:27  

Skicka en kommentar

<< Home