Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, december 07, 2005

Då var det dags igen!

Dagbok har jag skrivit i alla tider... senast på Familjeliv.se men på nått sätt så växte jag ifrån det.. jag är ju inte bara en småbarnsmamma, jag är också en levande person med egna drömmar och intressen och att vara mamma är bara en tårtbit i den stora gräddtårtan.

Dagen till ära huserar riktigt skitväder, dis, dimma, och mörker. I mitt fönster på jobbet finns många tända ljus för att tina upp den istid som finns inom mig.. (jag ogillar vintern) jag borde leva i ett varmare land, känslan att jag faktiskt är född till någon annan nationalitet har infunnit sig många gånger

Vad vill jag med denna blog egentligen? Bara skriva av mig, är det någon som vill läsa, så varsego! Många tankar och åsikter kommer att dryftas men också en hel massa bla bla.. :-)

21.28 Ett glas mickrad glögg av sorten 05...lite blek och tunn, kan inte för mitt liv förstå varför den kan få 5 stjärnor i test....för mycket spritsmak, för lite glögg karaktär.... (låter som jag kan nått om glögg...men det kan jag ju inte förstås.. inget mer än att jag gillar att dricka glögg)

Dagen som varit har varit både positiv och negativ... positiv på ett sätt eftersom jag fick till ett möte med Kommunledningen här i haninge som jag kämpat för i ett år ..bara :-)

det negativa var att jag fick ett trist besked som påverkar mitt privatliv en hel del.. men så är det ibland, det är bara att kämpa vidare, inte ge upp hoppet.. ibland blir inte allt som man har tänkt sig..jag är en stark person, men just nu känner jag mig svagare än svagast, vi vill ju alla vara älskade och önskade, eller hur?