Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, december 17, 2005

allt och inget!!!

Ibland när man slår upp ögonen på morgonen, reser sig upp ur sängen, så känns det som om hjärnan blev kvar i kudden... man gå ut i köket för att göra sig en..... ja vad var det nu... ja men då går jag väl in i badrummet för att borsta.....ja.. var det tänderna eller håret...

Idag var en sån dag, jag kunde inte ens komma på om det var tisdag, lördag eller det redan hade varit helg och det var måndag...

Jag provade att lägga tillbaka mig själv i sängen, men huvudet på samma plats på kudden för att möjligvis återfå en ynka bråkdel av min forna hjärn kapacitet. det lyckades, jag kom på att det var lördag idag, men det var dock allt.

Min 2-årige son startar dock varje dag med en fart som påminner om en nyladdad Duracel kanin. trots feber och en ständigt rinnande näsa.

Sådana här dagar vill jag bara krypa ner i soffan med min nya randiga fliesfilt och titta på en lätt förstådd tjejfilm... Tjorven och Saltkråkan fick duga idag :-)

Men efter lunch så pignade jag på mig och städade, torkade golvet, bakade och pratade i telefon samtidigt som jag ritade en teckning till min ängel till son.. då började jag känna mig som vanligt igen...

och nu så här 22. 53 så är jag i tipp topp form. dt tog dock en Pizza och 2 glas vin för att komma så långt. Nu skall jag krypa ner i soffan-med-den-randiga-filten, och titta på masjävlar, och troligtvis somna efter 20min....

som ni förstår ,så har denna dagen inte satt så djupa spår i mitt annars ganska intressanta liv.. snarare så att när jag vaknar imorgon så kommer jag nog tro att denna dagen aldrig har varit.